Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


GP magyarul

 Gear Points

 
Bevezetés
 
Mindegyik itemnek a WoW-ban van egy meghatározott ereje. Az item erejét meghatározza hogy, melyik helyen hordod (SLOT), milyen ritka (RARITY) és az ilevel. A játék mindig kiírja hogy hol hordható és milyen ritka az adott item.Például nem minden EPIC item egyenlő erejű. Az EPIC itemek a Raid Dungeon-ok Heroic formájában 13 ilevel –lel magasabbak mint a normál módokban, ezzel együtt jóval erősebbek is.
 
Definíciók

Item budget
Tétel költségvetés. Megmutatja egy item stat-jainak összegét. Több információért keresd a ilvl leírását.
Item level or short ilvl
Az ilvl-t meghatározza az adott item statjainak összege (item budget), a ritkasága (rarity), és a felszerelésben hol helyezkedik el (Slot).
Slot or item slot
A SLOT vagy elhelyezés megmutatja hogy az adott itemet hol helyezheted el a felszerelésedbe (hol viselheted).
Rarity
Egy item ritkasága. Példák: ritka (uncommon), nagyon ritka (rare), epikusak (epic), legendásak (legendary).
Tier
Komplett felszerelések (ruházat): Molten Core a Tier 1, Blackwing Lair a Tier 2, és így tovább.
Class
A játékon belüli kasztok: Warrior, Priest, Rogue, stb.
Spec
A kasztokon belüli specializációk: Protection, Arms, Fury, Restoration, stb.
White stats
Az itemek azon jellemző statjai amik nem függenek a Blizzard itemizációtól. Ezek vagy egy item armorja, dps-e.
Green stats
Minden más ami nem fehér stat.

 
A Gear Pont kiszámításának a képlete
 
Mikor tervezték a GP kiszámítását a következő követelményeket vették figyelembe.
 
·         A teljes GP mindegyik kaszt/specializációnak ugyanannyinak kellene lennie.
·         Egy egész új és jobb szett (TIER) egyre drágább legyen.
·         Mindegyik item annak a kaszt/specializációnak sok GP, amelyik a legjobban tudja használni azt.
 
Amíg az item költségvetést az adott slotokban viszonylag széles körben tudják variálni, vannak olyan kaszt/spec kombinációk, amikre egy item kedvezőbb. Ezek attól függenek, hogy a kaszt/specializációt hogyan tervezték, és ezek statokat használnak elsősorban.
 
Azok az értékek amit iránt érdeklődnek a következők:
 
·         Shields: A védekező pajzsot egyes tank specializációk használják, ebben az esetben fontos nekik a zöld és a fehér stat is. A pajzsokat még használják egyes gyógyító kasztok is. Nekik elsődleges de nem különleges a zöld stat. A GP formulának ezt is figyelembe kell vennie.
·         Weapons: A melee kasztok a zöld és a fehér statjait is használják az itemnek. Az item dps-e mellé fontos a statok használata is. Ez nem teljesen igaz a hunter-nél, mert a fegyver fehér statjai nem feltétlenül hasznos nekik. Megjegyzés: A casterek a fegyver dps-ét is spell power-ré formálják egy rögzített képleten keresztül,
·         Ranged weapons: A Hunter használja a fehér és a zöld statokat is. Ez nem igaz olyan melee kasztokra amik csak a zöld statokért használják ezeket az itemeket.
·         Off-hand weapons: Ezeket a fegyvereket a dual wield specializációk használják és mert ezek a kézifegyverek csak 50 % sebzést okoznak a fehér statok nem a legfontosabbak. Nyilvánvaló, hogy a GP számítás ezt megoldja. A fentiek tekintetében a következő képletet tervezték:
 
GP = 0.483 x 2 ilvl/26 + (rarity - 4) x slot mod
 
Az itemek ritkaságát az alábbi táblázatban foglaltuk össze:

Rarity
Value
Uncommon (Green)
2
Rare (Blue)
3
Epic (Purple)
4
Legendary (Orange)
5

A GP számításakor figyelembe vesz még speciális weapon/offhand alkalmazásokat is. Ez azt jelenti, hogy néhány itemnek van két lehetséges GP értéke attől föggően hogy melyik kaszt és mire használja őket.
Az alapvető módosítók az adott slotonként:

Slot
mod
2H Weapon
2
1H Weapon
1.5
Head, Chest, Legs, 2H weapon
1
Shoulder, Hands, Waist, Feet, Trinket
0.75
Wrist, Neck, Back, Finger, Off-hand, Shield, Wand, Ranged Weapon
0.5

 
Bizonyos körülmények között különböző módosítókat használnak. Ezek vagy:
 
·         2H Weapon:
·         Ha OH-ban (másodlagos kéz) használják ( TITAN GRIP-es warrior ) a módosító 1-re változik ( 2-ről ).
·         Ha Hunter kaszt használja a módosító 1-re változik. ( 2-ről ).
·         1H Weapon:
·         Ha Hunter kaszt használja a módosító 0,5-re változik. ( 1,5-ről ).
·         Ha Tank specializáció használja tankolásra a módosító 0,5-re változik. ( 1,5-ről ).
·         Ha OH-ban (másodlagos kéz) használják ( TITAN GRIP-es warrior KIVÉTELÉVEL ) a módosító 0,5-re változik ( 1,5-ről ).
·         Shield:
·         Ha Tank specializáció használja a módosító 1,5-re változik. ( 0,5-ről ).
·         Ranged:
·         Ha Hunter kaszt használja a módosító 1,5-re változik. ( 0,5-ről ).
 Ez többé kevésbé egyenlő GP-t ad a MH (első kéz) + OH (másodlagos kéz) + ranged (távolsági fegyver) slotok minden kasztnak.

Class/Spec
MH
OH/Shield
Ranged
Total
Tank with shield
0.5
1.5
0.5
2.5
2H melee
2
-
0.5
2.5
Hunter 2H
1
-
1.5
2.5
Hunter MH+OH
0.5
0.5
1.5
2.5
Dual-wield 2H
2
1
0.5
3.5
Caster with shield
1.5
0.5
0.5
2.5

Ahogy a fenti táblázat is mutatja a legtöbb kaszt ugyanazzal az összeggel végződik a Titan Grip-es warrior kivételével, akiknek egy kicsit többet kell fizetnie.
 
Példa
 
Az elméletből levezetve megmutatunk néhány példát az itemekből arra, hogy az egyenlet különböző összetevői hogyan befolyásolják a GP-t:
Mindkét item epikus (EPIC) kétkezes fegyver, de különböző az item level:
 
·         Betrayer of Humanity 399 GP
·         Colossal Skull-Clad Cleaver 199 GP
Ahogy arra számítani lehetett, a magasabb ilvl-ű item 2x annyi GP mint az alacsonyabb.
 
Most a képletben ugyan az az ilvl de különböző a ritkaság (RARITY):
 
·      Colossal Skull-Clad Cleaver 199 GP
·       Mojo Masked Crusher 99 GP
Megint ahogy vártuk a 2x-es két item közötti különbség, mert az egyik ritkasága epikus (EPIC) a másik nagyon ritka (RARE).
 
 Még egy példa a teljes szettre (TIER 7) a warrior kasztnál:
 
·         Heroes' Dreadnaught Helmet 99 GP
·         Heroes' Dreadnaught Battleplate 99 GP
·         Heroes' Dreadnaught Legplates 99 GP
·         Heroes' Dreadnaught Shoulderplates 74 GP
·         Heroes' Dreadnaught Gauntlets 74 GP
Ahogy láttad a vállas és a kezes csak 0,75x a fejes, a mellvédő és a nadrág értékének, tehát közöttük az erőkülönbség 0,75x.